2024
Prelegenci
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki
Dyrektor Instytutu Infrastruktury,
Transportu i Mobilności
w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych, od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym
Jan Brachmann
Prezes zarządu,
Seifert Polska
Ekspert w zakresie organizowania i planowanie transportów, zarządzania łańcuchami dostaw, kompleksowych rozwiązań logistycznych oraz budowania długotrwałych relacji z klientem.
Prezes Seifert Polska, firmy stanowiącej część międzynarodowej grupy logistycznej Seifert Logistics Group, sprawdzonego operatora logistycznego (z ponad 75-letnim doświadczeniem) sześciu potężnych sektorów gospodarki: branży chemicznej, dóbr konsumpcyjnych, farmaceutyków, przemysłu papierniczego i materiałów budowlanych. Natomiast od lat głównym motorem napędowym Grupy jest wyspecjalizowany sektor logistyki kontraktowej dla branży Automotive.
Seifert Polska, z siedzibą główną na w Mysłowicach na Górnym Śląsku, dostarcza zarówno krajowe, jak i międzynarodowe usługi spedycyjne oraz szeroki zakres usług logistyki kontraktowej (VAS) w magazynach na terenie Polski.
Prof. Thomas Wimmer
Bundesvereinigung Logistik (BVL) e.V
Prof. dr inż. Thomas Wimmer urodził się w 1959 roku i dorastał w Hamburgu. Po ukończeniu studiów inżynierskich na Uniwersytecie w Hanowerze, w 1988 roku obronił doktorat na Uniwersytecie Technicznym w Berlinie. W latach 1984-1997 zdobywał doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw w BMW w Dingolfing, Sauer-Sundstrand w Neumuenster i Bremer Vulkan Shipyard. W 1997 roku został partnerem w Proventus Consulting. Prof. Wimmer pracuje dla BVL The Supply Chain Network w Bremie od 1999 r., najpierw jako członek zarządu, a od 2004 r. jako prezes zarządu. Od marca 2020 r. do sierpnia 2024 r. pełnił funkcję prezesa zarządu BVL. Oprócz działalności zawodowej, prof. Wimmer był wykładowcą na Uniwersytecie w Bremie w latach 2004-2024, gdzie wykładał logistykę zaopatrzenia, logistykę produkcji i logistykę kontraktową. W 2009 r. otrzymał honorowy tytuł profesora na Uniwersytecie w Bremie. W latach 2018-2024 prof. Wimmer był również przewodniczącym zarządu MX Manufacturing Excellence Network. Od września 2024 r. pracuje jako starszy doradca.
Adam Błuś
Wydawca,
Eurologistics Media Group
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing specjalizacja Transport i Logistyka. Odpowiedzialny za stworzenie czasopism branżowych: Eurologistics, Truck&Business Polska, Flota Auto Biznes, Logistyka Produkcji. Współtwórca opiniotwórczych w środowisku TSL programów badawczych „Operator Logistyczny Roku”, „Produkt Innowacyjny dla Transportu, Logistyki i Produkcji”, „Supply Chain Designer”. Pomysłodawca oraz twórca portalu społecznościowego „Log24.pl” kierowanego dla środowiska menedżerów logistyki, zarządzania łańcuchem dostaw, zakupów i produkcji. Autor wielu popularnych programów konferencyjnych.
Peter Duwel
XTL Consulting
W ciągu 25 lat swojej kariery kierował operacjami logistycznymi i zakupowymi dla międzynarodowych firm w Europie i Ameryce. Karierę zawodową rozpoczął w firmie Raben, gdzie odpowiadał za rozbudowę sieci i wdrożenie Szybkiej Paczki (obecnie GLS Polska). W firmie Philips zarządzał działami zakupów dla transportu dla wszystkich fabryk w Europie Środkowo-Wschodniej, a później został globalnym menedżerem ds. zakupów dla kontraktów 3PL. W Reckitt Benckiser był odpowiedzialny za przetargi i operacje transportowe dla wszystkich europejskich fabryk, a po przeniesieniu się do USA zarządzał operacjami logistycznymi w Ameryce Północnej. Po powrocie do Europy pracował dla firmy Amazon, gdzie zaprojektował i zaimplementował dedykowane flotowe operacje ze słynnymi niebieskimi przyczepami Amazon, a następnie odpowiadał za planowanie i operacje transportu „middle mile” w Europie, zarządzając zespołem ponad 500 osób . W 2019 roku postanowił wykorzystać tę rozległą wiedzę do założenia własnej firmy konsultingowej – XTL Consulting, w której oferuje usługi w celu usprawnienia procesów logistycznych, wyboru i wdrożenia logistycznych rozwiązań informatycznych, wspierania procesów przetargowych i benchmarking. Dodatkowo firma oferuje wsparcie w zakresie ESG (raportowanie zrównoważonego rozwoju / CSRD) oraz wspiera firmy transportowe w przejściu na bezemisyjne ciężarówki. Współpracuje z firmą konsultingową Bain Consulting jako Senior External Advisor wspierając projekty swoją wiedzą z zakresu logistyki. W latach 2022-2023 był odpowiedzialny za stworzenie działu innowacji dla Grupy Raben.
dr hab. Marzenna Cichosz
prof.w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Marzenna Cichosz – dr hab., profesor uczelni i kierownik Katedry Biznesu w Transporcie SGH. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół logistyki i łańcuchów dostaw. Prowadzi badania w międzynarodowych zespołach w obszarze przedsiębiorstw logistycznych, ich innowacyjności, wdrażania technologii cyfrowych oraz transformacji w warunkach zmian klimatycznych. Kierownik Studiów Podyplomowych Menedżera Zielonej i Cyfrowej Transformacji Transportu (SGH). Koordynator na SGH ogólnopolskiego międzyuczelnianego programu Top Young 100 skierowanego do studentów logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Członek założyciel Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML).
Leszek Szelerski
DigiLog
Właściciel
Posiada blisko 30-letnie doświadczenie zawodowe w logistyce. Swoją karierę rozpoczął w 1995 roku jako spedytor u operatora logistycznego M&M Militzer & Munch, później rozwijał swoje umiejętności zakupowe w PepsiCo. Pod koniec lat 90. rozpoczął pracę w branży kosmetycznej, dołączając do Coty Inc., gdzie był odpowiedzialny za logistykę, zaopatrzenie i S&OP w Europie Wschodniej oraz projekty logistyczne w Europie Zachodniej. Później przeniósł się do Szwecji, gdzie dołączył do centrali Oriflame w Sztokholmie jako odpowiedzialny za globalną dystrybucję. Jednym z jego głównych projektów było wdrożenie narzędzia do planowania JDA. Z branży kosmetycznej/FMCG Leszek przeskoczył do Oil & Gas, gdzie był odpowiedzialny za stworzenie centralnej strategii logistycznej dla czeskiego lidera rynku, Grupy Unipetrol. W 2016 r. wrócił do Polski, aby dołączyć do światowego lidera cementu, kruszyw i betonu LafargeHolcim. Jego rolą było stworzenie profesjonalnego łańcucha dostaw i centralizacja usług rozproszonych po fuzji Lafarge i Holcim w 2015 roku.
Od roku 2023 zajmuje się konsultingiem w obszarze łańcucha dostaw - jest właścicielem firmy doradczej DigiLog, która ściśle współpracuje z Graphene Partners.
Marek Sielski
BASF
Prelegent
dr Joanna Czerepko
Adiunkt
Uniwersytet Gdański
Dr Joanna Czerepko jest adiunktem na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego. Głównym przedmiotem jej badań są problematyka ESG. Do wzrostu jej zainteresowania zrównoważonym rozwojem, reprezentowanym m.in. przez akronim ESG, przyczyniła się rozprawa doktorska z obszaru analizy popytu, podczas pisania której zaczęła rozważać problemy konsumpcjonizmu i kosztów zewnętrznych. Książka napisana na bazie rozprawy została w 2023 roku wyróżniona przez Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. We wrześniu 2023 r. dr Joanna Czerepko zainicjowała utworzenie Pomorskiego Forum ESG, którego pierwsze spotkanie miało miejsce w Inkubatorze STARTER. Obecnie skupia się na rozwoju tego projektu, utworzeniu studiów podyplomowych z zakresu ESG oraz dalszej analizie przedsiębiorstw i konsumentów w obszarze zakreślonym przez ten akronim. Zawodowo związana była z branżą doradczą.
Wojciech Olasek
Dyrektor Logistyki
Volkswagen Poznań
Wojciech Olasek z koncernem Volkswagen związany jest od ponad 20 lat. W tym czasie zajmował różne stanowiska w kraju i za granicą, głównie w obszarach logistyki. Posiada również doświadczenie we wdrażaniu nowych modeli do produkcji oraz rozruchu nowych zakładów produkcyjnych.
Obecnie jest dyrektorem obszaru Logistyki dla zakładów w Poznaniu i Wrześni. W tej funkcji odpowiada za zapewnienie optymalnego planowania programu produkcyjnego, sterowanie fabrykami, zapewnienie części do produkcji aut, optymalne i przyjazne środowisku procesy logistyk inbound, inhouse i outbound. Prywatnie mąż i ojciec dwóch synów, fan motoryzacji, nowoczesnych technologii oraz dobrego kryminału.
Grzegorz Sobański
Prezes Zarządu
Sobanscy Transport
Przedstawiciel drugiego pokolenia właścicieli. Prezes Zarządu i Dyrektor zarządzający Sobanscy Transport sp. z o.o.. Specjalista transportu surowca dla branży przemysłu przetwórstwa ziemniaczanego. W branży aktywnie od 2008 roku. Absolwent Ekonomiki transportu i logistyki Uniwersytetu Szczecińskiego. Lider rozwiązań niskoemisyjnych w i dla transportu drogowego na północy Polski. Ciągle poszukujący przewagi nad konkurencją.
Bence Schneider
Senior Consultant
IWL AG
Bence Schneider jest starszym konsultantem ds. sprzedaży w IWL AG, z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w planowaniu projektów automatyzacji zarówno w środowiskach greenfield, jak i brownfield. Pasjonat optymalizacji procesów i skutecznej realizacji projektów, wykorzystuje swoją dodatkową wiedzę w zakresie realizacji sprzedaży, zarządzania kluczowymi klientami i planowania kosztów, aby zapewnić wpływowe i zorientowane na interesariuszy długoterminowe wyniki w projektach łańcucha dostaw. Specjalizując się w logistyce inżynierii biznesowej, wykorzystuje swoje wykształcenie akademickie do dostarczania opartych na dowodach rozwiązań dla wyzwań związanych z rozwojem biznesu, zapewniając strategiczny wzrost i wydajność operacyjną.
IWL AG specjalizuje się w doradztwie, planowaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie logistyki i łańcucha dostaw w celu optymalizacji procesów biznesowych w różnych branżach.
Maciej Seiffert
Dyrektor zarządzający
TSLOGISTIC
Absolwent studiów Executive Master of Business Administration w Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz Wyższej Szkoły Logistyki. Od ponad dwóch dekad z pasją oddaje się branży logistycznej.
Jego kariera rozpoczęła się na stanowiskach związanych z transportem, gdzie zdobywał cenne doświadczenia i umiejętności dla branży logistycznej. Ponadto rozwijał swoje kompetencje w obszarze obsługi klienta i sprzedaży.
Dzisiaj, po 13 latach nieprzerwanej współpracy, jest integralną częścią zespołu TSLOGISTIC. Od 2019 roku pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego. Wieloletnie doświadczenie w różnych firmach spedycyjnych pozwala mu na efektywne zarządzanie, a dogłębne zrozumienie specyfiki branży logistycznej umożliwia budowanie długotrwałych relacji. Partnerstwo to słowo klucz w jego modelu współpracy - zarówno z Klientami, jak i współpracownikami w TSLOGISTIC. Jest aktywnym uczestnikiem wielu paneli dyskusyjnych i konferencji branżowych, co pozwala mu na bieżąco śledzić najnowsze trendy i zmiany w branży logistycznej.
Prywatnie jest wielkim entuzjastą włoskiego stylu życia. Uwielbia jego elegancję, prostotę i skupienie na szczegółach. Te wartości przekładają się na jego podejście do pracy - zawsze stara się łączyć profesjonalizm z autentyczną pasją i zaangażowaniem.
Krzysztof Pusłowski
Sales & Project Manager
Trimble
Ekspert w zakresie technologii teleinformatycznych, digitalizacji, cyfryzacji oraz usprawniania procesów w firmach transportowych, entuzjasta sztucznej inteligencji i jej wykorzystania w praktyce. Z branżą logistyczną związany od ponad 15 lat, posiada bogate i praktyczne doświadczenie we wdrażaniu systemów telematycznych na rynku polskim.
Marcin Kosewski
Sales Manager PL & CEE Logistics Service Providers
Transporeon
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej. Odpowiedzialny za optymalizację łańcucha dostaw i usprawnianie procesów między operatorami logistycznymi i firmami transportowymi. Od wielu lat pomaga w budowaniu wydajnej i efektywnej współpracy na linii załadowca – przewoźnik w Polsce i krajach CEE.
Jarosław Leszczyński Kierownik Magazynu
Seifert Polska
Posiada ponad 22-letnie doświadczenie zawodowe w logistyce. W 2002r. rozpoczął swoją karierę w nowoczesnym Centrum Logistycznym Fota S.A. w Łodzi, gdzie zajmował różne stanowiska w czołowym Polskim dystrybutorze części zamiennych do samochodów osobowych, ciężarowych i dostawczych, a także sprzętu i narzędzi dla warsztatów. Dystrybucja renomowanych producentów jak: Bosch, ZF, SKF, ATE, MANN-HUMMEL, Federal Mogul. Brał czynny udział w procesie wdrożenia WMS.
W 2021 r. dołączył do DHL Supply Chain, wchodząca w skład grupy DHL, dostawca usług logistycznych.
Obszar odpowiedzialności Fulfillment na stanowiskach Shift Manager oraz Area Manager.
Od 2023 r w Seifert Polska pełni rolę Kierownika Magazynu. Jest odpwiedzialny za dedykowany magazyn i centrum dystrybucji części zamiennych Daimler Truck Polska wyłącznie dla sieci serwisowej pojazdów ciężarowych.
Seifert Polska jest operatorem logistycznym, który odpowiada za wszystkie obszary: od logistyki poprzez magazynowanie aż po transport, wieloletni partner koncernu Daimler zarówno w Niemczech, jak i w Polsce.
Anna Bruzda
Kierownik Działu Logistyki
Daimler Truck Polska
Z marką Mercedes Benz Trucks związana od 10 lat. W tym czasie w ramach różnych stanowisk i projektów odpowiadała za podwyższanie standardów jakości obsługi oraz rozwój strategiczny sieci autoryzowanych partnerów. Obecnie odpowiedzialna za funkcjonowanie Logistics Center Stryków zapewniającego dostawy części zamiennych na Polskę, kraje bałtyckie i Ukrainę. Ciągła optymalizacja procesów logistycznych i transportowych stanowi klucz do zapewnienia sprawnego łańcucha dostaw części zamiennych dla sieci serwisowej MB Trucks.
Christian F. König Członek Zarządu
IWL AG
Christian F. König jest ekspertem w dziedzinie logistyki i pracuje w branży od około 20 lat. Dołączył do IWL AG w 2014 r., a od stycznia 2023 r. jest członkiem zarządu. Wcześniej zajmował różne stanowiska w BMW AG, Schüco International KG i Seifert Logistics Group, w tym menedżera ds. rozwoju biznesu i operacyjnego zarządzania magazynem. Christian F. König posiada tytuł magistra inżyniera w dziedzinie inżynierii systemów uzyskany na Uniwersytecie Technicznym w Ulm oraz stopień wyższego menedżera na Uniwersytecie w St. Gallen. Oprócz zarządzania jego specjalistyczna wiedza obejmuje planowanie magazynów i logistyki dla złożonych technologii automatyzacji. Specjalizuje się w autonomicznych robotach mobilnych (AMR) do zastosowań intralogistycznych.
Od 2012 roku jest honorowym rzecznikiem grupy regionalnej Allgäu/Jezioro Bodeńskie w południowych Niemczech dla Bundesvereinigung Logistik (BVL e.V.).
Marcin Grabowski
Dyrektor Transportu
Członek Zarządu
CAT Mosolf Polska
Ekspert w dziedzinie świadczenia kompleksowych usług logistycznych dla sektora automotive. W firmie CMPL zarządza Transportem drogowym z flotą 400 autotransporterów, realizując rocznie transport ponad 300 000 samochodów do blisko 600 punktów dealerskich w ramach transportu krajowego oraz 150 000 na trasach międzynarodowych.
Zawodowo z transportem związany od ponad 20 lat. Doświadczenie zdobywał w: FM Logistics, Maersk Logistics Polska, DFDS Transport, Charter, Uni-logistics, Polfrost Internationale Spedition. Absolwent; WSHIP Łazarski na kierunkach bankowość oraz Finanse Przedsiębiorstw, EMBA Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, certyfikowany logistyk samochodów w European Business School „ECG Academy” Wiesbaden, dyplom ILT na kierunku logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw Chartered Institute of Logistics and Transport w Corby UK, dyplom CPC/Kompetencji Zawodowych w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie.
Ulubiony cytat/motto: „Ten kto nie chce znajdzie powód, ten kto chce znajdzie sposób”